logo_subpages










Onafhankelijk, kritisch en gedreven

 

article-img1

                                               Niets is zo bemoedigend

Dan het onmisbaar vermogen van mensen

Om hun leven meer inhoud te geven

Door met hart en ziel daarnaar te streven

 

Henry David Thorea

Doelstelling en passie

Mijn bedrijf Actora uitbouwen tot een kwaliteitsinstituut op het gebeid van opleiden en begeleiden. Ik zie het als een uitdaging om te helpen blokkades weg te nemen en energie vrij te maken, zodat mensen (weer) regisseur kunnen en willen worden van hun eigen leven en hun talenten optimaal kunnen benutten. Organisaties vinden in mij een partner bij het scheppen van een arbeidsomgeving waarin medewerkers met plezier en verantwoordelijkheid willen ondernemen in een creatief, innovatief klimaat.

 

 

Opleidingen

 

  • Master Human & Organizational Behavior / Master Begeleidingskunde 2011 D
  • Masterclass Systemisch Coachen   2008 C
  • Ortho Moleculaire Geneeskunde     2005 D
  • Cross culturele vaardigheden groepswerk en Gezinswerk   1992-1994 C
  • Voortgezete opleiding Onderwijskunde bevoegdheid 1ste graad  1988  D      
  • HBO Maatschappelijk Werk 1985 D
  • Supervisor, leersupervisor en docent supervisiekunde R
    D Diploma, C Certificaat en R Registraties

 

Maatschappelijke Functies

  • Vereniging voor Supervisie en Begeleiding

Conferentiecommissie; Kascommisie; Regiocoördinator 1992 - 1996

  • Vereniging Maatschappelijk Werk  Financiële Commissie 1995        
  • Stichting Schilderswijkse Jongerenactiviteiten   Secretaris 1985 - 1992        
  • Wijkraad Bezuidenhout Voorzitter Jongerenraad 1979 - 1982


linkedin




lvsc







Landelijke vereniging voor supervisie en coaching



 




nvo







NVO2, hét netwerk voor HRD-professionals

space

Werkervaring

2009 - heden Directeur en opleider  Actora
1990 - heden Stafdocent Haagsche Hogeschool Stafdocent. Op bachelor, post hbo en masterniveau.

Als docent geef ik les in veel vakken (18) van methodiek tot organisatiekunde. Sterke punten zijn; goede integratie tussen verschillende vakken, koppeling leggen tussen theorie  en praktijk en enthousiaste studenten in de klas.

  • Leerplanontwikkeling op landelijk- en hogeschool niveau.

 In opdracht van de HBO Raad ontwikkelde ik in een team competentiegericht leren en projectonderwijs. Ik ontwikkelde opleidingen op het gebied van coachen en adviseren die aansloten bij de markt en de beroepspraktijk.

Opleidingen die ook succesvol van start zijn gegaan.

  • Implementeren van concepten en begeleiden docenten.
  • Als change agent heb ik in samenwerking met succes een nieuw onderwijsconcept op de HBO MW geïmplementeerd. Studenten en docenten wist ik enthousiast te krijgen voor het nieuwe leren.  
  • Ondernemen. Initiatief nemen en bedrijfsvoering.

Ik nam het initiatief tot een unit contractactiviteiten. Dit leidde tot succesvolle open opleidingen en maatwerkcursussen.

Tevreden klanten gaven aan kwaliteit te ervaren.    

  • Coördineren en leiding geven aan docententeams.

 Als leidinggevende gaf ik vernieuwingsimpulsen. Ik creëerde veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling.

  • Onderzoeksassistent

Mijn werk leverde delen van het handelingsrepertoire “wijkgericht werken”.

 

1990 – 1992 Docent IVABO Amsterdam      

  • Docent onderwijskunde en werkbegeleiding
  • Docent methoden jeugdhulpverlening.

 

1983-1990   Hulpverlener en projectleider   SHS Den-Haag Jongerenwerk, Volwasseneducatie, Buurthuismaatschappelijk Werk en Reclasseringswerk,

 

1980-1983    Cultureel Werker   Buurthuis Mirt Honken Leiden Jongerenwerk en vrouwenwerk

 

1881-1983   Cultureel Werker   Stichting Rijn en Lek Leiden Contactpersoon Buitenlandse gezinnen